
Fa poc que he començat a fer servir l'Illustrator, així que potser aquesta pregunta és de principiant, però el tema em fa suar de valent.
El cas és que quan dibuixo un quadrat o creo una caixa de text, després no en puc canviar la mida, amb la fletxa negra només em deixa moure-ho.
Els primers dies m'anava bé, però ara fa uns dies que està d'aquesta manera.
Tranquil, no ets el primer a qui li passa, ni tampoc seràs el darrer.
Illustrator permet ensenyar o amagar el que en diu el "marc delimitador", que en el cas de les formes bàsiques és un rectangle que encabeix tot l'element, amb 8 quadradets petits, i si tibem des de qualsevol d'aquests quadradets canviem les mides de l'element seleccionat.
El problema que tens és que aquest marc delimitador no se't veu. Si selecciones un element, per exemple un rectangle, només tens els 4 quadradets que corresponen als vèrtexs del rectangle, però cap d'ells et serveix per tibar i canviar de mida.

Fàcil solució. Vés al menú
Ver > Mostrar marco delimitador
O la drecera de teclat:
Majúscules + Poma + B